ruoka

Lounaskuskussalaatti fetalla ja granaattiomenalla

3.3.2016

P3028051b

Palatakseni siihen alkuvuodesta annettuun kasvisruokalupaukseen tässä jälleen uusi Pirkka-lehdestä bongattu lounasresepti, joka voisi hyvin jäädä vakkarikäyttöön: kuskussalaatti fetalla ja granaattiomenan helmillä. Kuskuksen valmistaminen on joka kerta yhtä ällistyttävän nopeaa. Kahteen desiin kuskusmurua kaadetaan 2,5 dl kiehuvaa vettä ja parin minuutin päästä kuskus on valmis. Tätä salaattia varten vamista kuskusta käännellään vielä fetapurkin öljyssä pannulla ja sekaan lisätään tuoretta korianteria ja minttua (noin desi kutakin). Tämän jälkeen kuskusseos siirretään salaattikulhoon yhdessä fetapalojen, kurkunlohkojen, avokadopalojen ja granaattiomenan helmien kanssa. Kurkku ja granaattiomenan helmet tuovat mukavaa rousketta muuten aika tasaiseen salaattiseokseen. Vaihtelemalla kunkin aineisosan osuutta kokonaisuudessa voi salaatista säätää juuri niin rouskuvan kuin haluaa. Suosittelen!

P3028061b

 

You Might Also Like

7 Comments

  • Reply Varpu 3.3.2016 at 19:27

    Täytyypä kokeilla tätä! Kasvisruuista puheen ollen, me tehtiin joku aika sitten HS:n ohjeella texmex-papu-kvinoavuokaa ja oli kyllä ihan yllättävän hyvää. Ja ainakin proteiinirikasta. Ei ehkä nopein valmistaa, mutta toista saa monta annosta.

    http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/a1305990612570

    • Reply Johanna 3.3.2016 at 19:40

      Kiitti vinkistä! Täytyy kokeilla. :)

  • Reply Pippa 4.3.2016 at 09:47

    Tätä couscous-salaattia on tehty joka vappu jo monet vuodet ja aina se uppoaa kaikkiin! Kasvissyöjät ovat tohkeissaan, lihansyöjät yllättyvät raikkaudesta ja jämät maistuvat lounaseväänä seuraavana päivänäkin. Couscousia ei muuten tarvitse välttämättä paahtaa marinadiöljyssä, se imee itseensä mielettömän makumaailman, kun öljyä sekoittaa hieman jo kypsytysveteen.

    • Reply Johanna 5.3.2016 at 14:28

      Oolalaa! No en epäile. Hei hyvä vinkki tuo öljyn sekoitus keitinveteen. Tosin joka tapauksessa kuskusta pitää käännellä pannulla yhdessä yrttien kanssa. Tai niin ainakin Pirkan ohjeen mukaan.

  • Reply Anna 4.3.2016 at 22:20

    Jäin edellisen kasvisruokavinkkauspostaukseni jälkeen pitkäksi aikaa pohtimaan, miten meillä suunnitellaan viikon ruoat. Yksi idea on miettiä perinteinen lihaversio ja siitä sitten etsiä kasvisversio. Esim. makaronilaatikko, chili con carne, gulassi, borssi, bolognese, stroganov, butter chicken… – kaiken voi tehdä vegenä.

    Ja kaikkea voi täyttää! Niiden paprikoiden lisäksi munakoisoa, sieniä, tomaatteja, kesäkurpitsoja, avokadoja, artisokkia, perunoita, bataatteja…

    Ja vaikka mitä voi kääriä.. Ja gratinoida.. Ja höystää.. Ja tehdä pihveiksi!

    Iloa kokkailuun!

    • Reply Johanna 5.3.2016 at 14:26

      Kiitos kaikista vinkeistä! Olenkin heikkona kaikenlaisiin täytettyihin asioihin. Niitä pitäisikin tehdä useammin.

  • Reply tiinakaisa 5.3.2016 at 14:22

    Kuulostaa hyvältä! Mä aina jotenkin unohdan tuon couscousin, vaikka on niin helppo ja hyvä.

  • Leave a Reply